Międzynarodowe projekty językowe „Xtreme Addictions” i „Covid-19 isn’t mean”

W ciągu kilku ostatnich tygodni grupa naszych uczniów aktywnie uczestniczyła w dwóch międzynarodowych projektach językowych – „Xtreme Addictions” i „Covid-19 isn’t mean!”, zorganizowanych i prowadzących przez jedną z naszych anglistek, p. Emilię Sukiennik. Projekty realizowane były poprzez platformę e-Twinning i zdobyły Krajowe Odznaki Jakości!

Aby otrzymać Krajową Odznakę Jakości (ang. National Quality Label), projekt musi m.in. mieć plan, sprecyzowane cele, opierać się na wspólnym działaniu wszystkich uczestników, posiadać widoczne rezultaty, być kreatywny i zintegrowany z programem nauczania oraz wykorzystywać technologie. Każdy z naszych projektów spełniał oczywiście wyżej wymienione kryteria (lista nagrodzonych projektów: https://etwinning.pl/odznaki-jakosci/.

Pozostałe państwa, biorące udział w naszych projektach, również wysłały wnioski o ich przyznanie i z niecierpliwością czekamy na otrzymanie Europejskiej Odznaki Jakości (ang. European Quality Label), która przyznawana jest w październiku każdemu projektowi, który min. w dwóch różnych państwach otrzymał National Quality Label. Jesteśmy pewni naszego sukcesu, o którym niezwłocznie Was poinformujemy! Co więcej, będziemy zgłaszać nasze projekty do Ogólnopolskiego konkursu „Nasz projekt e-Twinning”, organizowanych pod koniec roku 2021.

O projektach słów kilka…

XTREME ADDICTIONS

Państwa uczestniczące: Polska, Hiszpania, Portugalia, Serbia, Ukraina, Turcja

Liczba uczestników: ponad 100 uczniów i 11 nauczycieli

Długość trwania: 1 marca – 30 kwietnia 2021 r.

Link do strony/ przebieg projektu: https://twinspace.etwinning.net/158531/pages/page/1402107 (ten link umożliwia objerzenie wszystkich naszych działań, w kolejności ich realizacji – należy kliknąć na „PAGES” i po kolei sprawdzać wszystkie etapy projektu- podzielone na „WEEKS”).

Użyte narzędzia/ technologie: Padlet, Edpuzzle, Canva, SurveyMonkey, YouTube, Quizizz, Kahoot, Discord, Zoom, Google Meet, Mentimeter, AnswerGarden.

Najbardziej zaangażowani uczniowie „Mickiewicza: Wiktoria Cieluch, Anastazja Osadnik, Anna Kierach, Karolina Krupa, Kinga Blicharz, Liliana Tarnawska, Wiktoria Ziaja, Łukasz Kasperek, Szymon Sterna.

Linki do najciekawszych efektów pracy uczniów:

1) nasi uczniowie odpowiadają na pytania dotyczące Polski: https://www.youtube.com/watch?v=DunAL-uT3XQ&feature=emb_logo

2) padlet z międzynarodowymi prezentacjami dot. uzależnień: https://padlet.com/listenskx/jlciofqsehtrnhn3

3) nasze plakaty dot. ekstremalnych uzależnień oraz filmik końcowy (jest HITEM!): https://padlet.com/listenskx/o24cyqp2t9bz51xm

Efekty projektu: Dzięki projektowi uczniowie mieli przede wszystkim okazję w sposób swobodny porozumiewać się w języku angielskim. Dowiedzieli się, że uzależnienie może pojawić się wszędzie tam, gdzie granica zostaje niebezpiecznie przekroczona, a zwykłe hobby zmienia się z prawdziwą obsesję. Mamy nadzieję, że nasi uczniowie wiedzą, gdzie szukać pomocy, jak rozmawiać z osobą uzależnioną oraz jak tragiczne skutki mogą mieć wszystkie uzależnienia które, okazało się, są bardzo podobne w Europie, mimo odległości i innych kultur.

COVID-19 ISN’T MEAN!

Państwa uczestniczące: Polska, Hiszpania, Włochy, Francja, Ukraina, Turcja, Gruzja

Liczba uczestników: ponad 70 uczniów i 10 nauczycieli

Długość trwania: 1 marca – 28 kwietnia 2021 r.

Link do strony/ przebieg projektu:

https://twinspace.etwinning.net/158211/pages/page/1399325 (ten link umożliwia objerzenie wszystkich naszych działań, w kolejności ich realizacji- należy kliknąć na „PAGES” i po kolei sprawdzać wszystkie etapy projektu, podzielone na „WEEKS”)

Użyte narzędzia/ technologie: Padlet, Canva, SurveyMonkey, PowerPoint, YouTube, Quizizz, Kahoot, Discord, Zoom, Google Meet, Mentimeter.

Najbardziej zaangażowani uczniowie: Kinga Skura, Kinga Kubiciel, Aleksandra Broll, Angelika Chojnacka, Emilia Poznańska, Kasia Jurys, Kinga Orłowska, Nadia Kurda

Linki do najciekawszych efektów pracy uczniów:

1) nasi uczniowie odpowiadają na pytania dotyczące Polski: https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=5ih-ZTBer_4&feature=emb_logo

2) padlet z zainteresowaniami uczniów z różnych państw: https://padlet.com/listenskx/8kpywspo4esnqbsj

3) bezpośredni link do wywiadów z osobami z różnych państw, na temat sposobów spędzania czasu wolnego:https://twinspace.etwinning.net/158211/pages/page/1423861

4) zwycięska prezentacja międzynarodowa, dotycząca słuchania muzyki i spełniająca wszystkie kryteria zadania: https://www.canva.com/design/DAEcm97U36c/pX_3d53DQ-QiPyUvHFk0PQ/view?utm_content=DAEcm97U36c&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink

Efekty projektu: Dzięki projektowi nasi uczniowie mieli również okazję w sposób swobodny porozumiewać się w języku angielskim. Mogli, pomimo pandemii, podzielić się z innymi osobami swoimi sposobami spędzania czasu wolnego oraz znaleźć swoje bratnie dusze. Mieli szansę odkryć nowe, a także nietypowe hobby oraz stworzyć z niego pretekst, do nawiązania nowych znajomości. Zauważyli, że mimo dzielących ich kilometrów i różnych kultur, są do siebie bardzo podobni, oglądają te same filmy, spotykają się ze znajomymi, czy słuchają podobnej muzyki.

Każdy z projektów został podsumowany ankietami, a także miłym, namacalnym gestem – wysłaniem pocztówki ze swojego Państwa do innej szkoły partnerskiej.

Jesteśmy ciekawi, ile pocztówek dotrze do nas z różnych części Europy oraz mamy nadzieję, że w przyszłości nie tylko nasze projekty, ale szkoła, jako zaangażowana placówka, otrzyma odznakę „Szkoły Etwinning”.

Pomimo pandemii i nauczania zdalnego, udało się nam osiągnąć podwójny sukces, a uczniowie są bardzo pozytywnie nastawieni do kolejnych tego typu przedsięwzięć. Trzymajcie kciuki, aby kolejne projektu realizowane już były stacjonarnie, co zapewne przyniesie nam dużo bardziej owocne rezultaty.

Dziękujemy jeszcze raz wszystkim zaangażowanym oraz Dyrekcji, za możliwość zorganizowania projektów oraz szansę, by spotkać się również w szkole i zrealizować najważniejsze elementy projektów.

Skip to content