Wyloguj się… do życia – projekt klasy 1Ta

W związku z obchodami Dnia Bezpiecznego Internetu klasa 1Ta, pod nadzorem p. Emilii Sukiennik i p. Damiana Czai, zgłosiła swoją inicjatywę na rzecz bezpieczeństwa młodych internautów na stronie www.dbi.pl. Projekt składał się z wielu elementów, a w jego ostatniej części – warsztatach w formie przystępnej i przyjaznej uczniom akademii, wzięły udział klasy: 1Tb, 3Ta1, 3Ta, 3Tb1 oraz 2c. 24 marca 2022 r. na szkolnej auli uczniowie mieli szansę wziąć udział w quizie dotyczącym bezpieczeństwa w sieci i netykiety. Następnie wspólnie obejrzeliśmy film „Wyloguj się…do życia”, który jest elementem projektu społecznego i porusza temat uzależnienia od komputera i Internetu. Po obejrzeniu filmu z ciekawą, hiphopową ścieżką dźwiękową i Sokołem – polskim raperem, jako narratorem oraz po krótkim podsumowaniu, które zawierało aktualne dane statystyczne, zadaniem uczestników wydarzenia było stworzenie w ciągu 15 minut plakatu, będącego częścią kampanii reklamowej na jeden z wybranych tematów: „Ochrona prywatności w sieci”, „Uzależnienie od Internetu” oraz „Uwodzenie w Sieci”. Z tej części zadania uczestnicy wywiązali się nadzwyczaj kreatywnie, a ich plakaty możecie zobaczyć tutaj: https://wakelet.com/wake/oZ1yp6MglQUr2ewNPae7m. Spotkanie zakończyliśmy wspólnym karaoke i pokazem tanecznym jednego z naszych kolegów. Jaki był cel działań klasy 1Ta? Celem inicjatywy klasy 1Ta było pokazanie, że Internet, mimo gamy pozytywnych zastosowań, niesie ze sobą wiele zagrożeń. Jeśli te zagrożenia nie zostaną zauważone na czas, dla niektórych z nas może być za późno. Dlaczego klasa 1Ta wybrała taką tematykę? Uczniowie zdecydowali się na projekt o tej tematyce, ze względu na bycie on-line non-stop. Przeciętny nastolatek spędza średnio 4 godziny 50 minut dziennie w sieci. 12% nastolatków spędza przed komputerem nawet od 8 do 12 godzin, a 4 czy 5 letnie dzieci swobodnie korzystają z zasobów Internetu, bez nadzoru rodziców. Sytuacja pandemiczna pogorszyła stan psychiczny polskiej młodzieży i przyczyniła się do jeszcze bardziej poważnych uzależnień. Podczas zdalnego nauczania, przeciętny uczeń spędzał przed komputerem średnio 7 godzin 41 minut. Teraz, dzięki nauce stacjonarnej, powoli wracamy do normalności. Niestety nie uda nam odpędzić się od technologii, która otacza nas z każdej strony.

Emilia Sukiennik, Damian Czaja

Skip to content