Anglia i Walia- niesamowita przygoda w krainie tradycji.

Listopad to miesiąc, który na długo pozostanie w pamięci uczniów Zespołu Szkół nr 1 im. A. Mickiewicza w Lublińcu. To właśnie wtedy grupa młodych podróżników wyruszyła na niezapomnianą przygodę do Anglii i Walii. Dwie tury, dwie grupy, dwie serie fascynujących przeżyć: pierwsza od 4 do 10 listopada, a druga od 12 do 18 listopada.

Organizatorem tej wyprawy pełnej wrażeń był Andrzej Dawid z Grupy Concept Tours 3.0, a z ramienia szkoły całą inicjatywą kierowała pani Emilia Sukiennik. Niezastąpioną rolę odegrali także opiekunowie: pan dyrektor Adam Ożarowski, nauczyciele: Beata Dombek, Marek Sławik, Żaneta Cierpioł, Aleksandra Wawroś oraz pani Ewelina Krawczyk-Ledwoń. Pilotami podróży byli Andrzej Dawid i Laura Bolesławska, a firma transportowa Płomiński zadbała o bezpieczeństwo podczas podróży.

Wszystko zaczęło się od malowniczego YHA Hostel w Cheddar, w hrabstwie Somerset. To tutaj uczniowie mieli okazję poznać uroki spokojnego brytyjskiego życia w malowniczym otoczeniu, a wyjątkowego smaku całej podróży nadały kucharki- pani Gosia i pani Ela.

Podróże autokarem stały się nie tylko środkiem transportu, ale również doskonałą okazją do integracji. Wieczorami odbywały się zajęcia językowo-kulturowe, które dodatkowo wzbogaciły doświadczenie młodzieży.

Zwiedzanie rozpoczęło się w Bristolu, gdzie lokalny artysta Duncan Mackellar poprowadził uczniów przez labirynt miejscowych graffiti, w tym tych autorstwa słynnego Banksy’ego. Następnie przewodnik zaprowadził uczestników do St Nicholas Market, gdzie czekały lokalne wyroby i schron z II wojny światowej. Ss Brunel Great Britain dostarczył uczniom autentycznych doznań z życia na statku.

Kolejny etap to Cardiff, stolica Walii, z wizytą w skansenie ST Fagans i zwiedzaniem miasta pod okiem Pana Duncana. Spacer obok Cardiff Castle, Millenium Stadium i Cardiff Market pozostawił niezapomniane wrażenia. Dzień zakończony został w komercyjnej części miasta- Broadmead Shopping Centre, która tętniła życiem i pachniała świętami.

Podróże w głąb historii rozwinęły się podczas wizyty w Stonehenge, tajemniczym kamiennym kręgu, oraz w urokliwym Bath, gdzie uczniowie zwiedzili Roman Baths – łaźnie z I wieku.

Ostatnią odsłoną naszej przygody była stolica Wielkiej Brytanii- urokliwy Londyn, który przywitał nas swoją niepowtarzalną atmosferą i bogactwem kulturowym. Ten dzień był jak wisienka na torcie całej podróży, pełen chwil, które na zawsze zapadną nam w pamięć.

Po podróży metrem, uczniowie przemierzyli St James’s Park,  minęli Pałac Buckingham, uczestniczyli w zmianie warty przy Horse Guards Parade. Mieliśmy również okazję zobaczyć budynki Parlamentu, Whitehall oraz 10 Downing Street. Każdy krok stanowił kolejny akord muzycznej wędrówki po historii i współczesności Londynu.

Był też czas na sesję zdjęciową przy Big Benie, jednym z najbardziej znanych zegarów na świecie.

Następnie nadszedł czas na rejs po Tamizie, który oferował spektakularne widoki na nowoczesne budynki, w tym The Shard, jak również kluczowe punkty miasta, takie jak Tate Modern, Shakespeare’s Globe Theatre i London Eye. Przepłynięcie obok monumentalnych budowli, takich jak St Paul’s Cathedral, Houses of Parliament, Big Ben, Tower Bridge i Tower of London, tworzyło niezapomniany obraz tego fascynującego miasta.

Galeria Narodowa była prawdziwym rajem dla miłośników sztuki, prezentując arcydzieła takie jak słynne „Słoneczniki” Van Gogha, dzieła Cezanna, Picasso, da Vinci i wielu innych artystów z całego świata. To miejsce stanowiło prawdziwe połączenie z dziedzictwem kulturowym i artystycznym.

Na koniec dnia, zanurzyliśmy się w atmosferę Chinatown. Spacerowaliśmy przez Leicester Square, aż dotarliśmy do Piccadilly Circus. To były ostatnie chwile w magicznym Londynie, a nasze serca były pełne wspomnień, którymi będziemy się dzielić przez długie lata.

Po tak intensywnych doświadczeniach nadszedł czas na powrót do Lublińca. Dziękujemy uczestnikom, opiekunom, organizatorom i wszystkim, którzy sprawili, że ta intensywna przygoda była wyjątkową podróżą przez czas i przestrzeń.

Emilia Sukiennik

PRZECZYTAJ OPINIE UCZESTNIKÓW WYCIECZEK!

Oliwia: Najlepsza wycieczka na jakiej kiedykolwiek byłam. Czekam z niecierpliwością na kolejną.

Kuba: Wycieczka była bardzo fajna, poznałem wiele świetnych osób i zobaczyłem wiele bardzo ciekawych miejsc. Miejsce na pewno warte odwiedzenia. Dziękuję! 🙂

Emilka: Na wycieczce bardzo mi się podobało, było super. Mam nadzieję że będzie więcej okazji na takie wyjazdy.

Zuzia: Bardzo fajna wycieczka! Pani kierownik bardzo doświadczona dzięki czemu wycieczka była bardzo przyjemna. Jedzenie Pani Eli super było. Super plan wycieczki i na pewno dużo wspomnień.

Julia: Było świetnie, każdy dzień był tak zaplanowany aby jak najwięcej zwiedzić i zobaczyć. Szkoda było wracać

Sylwia: Super zorganizowana wycieczka ciekawy plan wycieczki fajne miejsca do zwiedzania zakwaterowanie i wyżywienie na bardzo dobry poziomie

Monika: Dowiedziałam się wielu nowych informacji, super integracja z innymi uczestnikami wycieczki, było bardzo fajnie

Julia: Najlepsza wycieczka na jakiej byłam: super atmosfera, super ludzie opiekunowie, przewodnicy. Kultura bardzo zaskoczyła swoją uprzejmością i miłością dawaną dla innych.10/10!

Dorota: Było fenomenalnie, pani Gosia i jej świetne jedzenie. Ogólnie pojechałabym jeszcze raz.

Ola: Uważam, że wycieczka była wspaniała! Zobaczyłam wiele ciekawych miejsc i poznałam historię wielu miast. Spodobało mi się, to że mieliśmy dużo czasu, co umożliwiło nam zobaczenie interesujących nas miejsc, które czasami nie były w programie lub po prostu odpocząć i pójść do kawiarni, restauracji. Przewodnik i organizator wycieczki opowiadali bardzo ciekawie i zrozumiale.

Iga: Bardzo fajna wycieczka, ciekawe miejsca do zwiedzania, dużo czasu wolnego to na plus, bardzo dobre jedzenie w hotelu. 10/10

Kinga: Uważam ten wyjazd za bardzo udany, przeżycia były wspaniałe i niezapomniane. Hostel w którym się znajdowaliśmy był fajny. Nasza pani przewodniczka bardzo profesjonalna. Podobało mi się.

Nadia: Bardzo mi się podobało, czas był bardzo intensywnie i ciekawie zagospodarowany. Gdybym miała możliwość pojechania jeszcze raz, to bez dwóch zdań bym się zgodziła. Atmosfera była bardzo przyjemna, wszyscy bardzo dobrze się z sobą dogadywaliśmy, łącznie z nauczycielami;)

Amelia: Uważam, że wycieczka do Wielkiej Brytanii była wspaniałym przeżyciem. Bawiłam się świetnie, nauczyłam się wielu nowych rzeczy i spełniłam swoje marzenie. Jestem w 100% zadowolona i na pewno jeszcze kiedyś tam wrócę .