W ramach realizacji projektu, klasy 1af, 1b2 oraz 1Ta1Ta2 zaprezentowały na lekcjach języka polskiego scenki tematyczne do utworu Sofoklesa- „Antygona”, który stanowi przykład wybitnej starożytnej tragedii greckiej.
Głównym tematem dzieła Sofoklesa jest konflikt tragiczny bohaterki. Musi ona wybrać między prawem boskim, które zakłada, że zmarłych trzeba pogrzebać a prawem ludzkim, wydanym przez Kreona. Zarówno Antygona, jak i Kreon mają swoje racje…
Uczniowie, wcielając się w bohaterów lektury, przeprowadzili sąd nad tytułową bohaterką „Antygony”, próbując odpowiedzieć na pytanie- kto jest winien?
Wykazali się twórczością oraz pomysłowością w tworzeniu scenariuszy do scenek, przygotowaniu oprawy muzycznej, kostiumów czy rekwizytów.
Efekty pracy wspaniałe – uruchomione pokłady kreatywności uczniów, treści utworu lepiej zapamiętane, możliwość zaprezentowania własnej wrażliwości i indywidualnego odbioru dzieł literackich zaspokojona, zatem… cel osiągnięty!
Metoda projektu rozwija umiejętności praktyczne, takie, jak- rozwiązywanie problemów, twórcze myślenie czy współpraca w zespole. Dzięki pracy nad projektami można rozwijać swoje umiejętności organizacyjne, uczyć się lepszego zarządzania czasem i trenować samodyscyplinę.
Dziękuję za zaangażowanie!
BRAWO WY!!!
mgr Anna Klimowicz
Najnowsze komentarze