1b2 i 1b3 – wycieczka do Kotliny Kłodzkiej i Czech!

W dniach 22-24 maja 2024 uczniowie klasy 1b2 i 1b3 udali się na 3 dniową wycieczkę do Kotliny Kłodzkiej i Adrspach (Czechy).
Pierwszego dnia zwiedziliśmy urocze skalne miasto, leżące w północno-wschodnich Czechach. Przeszliśmy malowniczym szlakiem turystycznym. Była to dobra rozgrzewka przed następnymi punktami wycieczki, zaplanowanymi na kolejne dni. Drugiego dnia z samego rana po śniadaniu wyruszyliśmy do Kletna, gdzie odwiedziliśmy Jaskinię Niedźwiedzią. Następnie szlakiem turystycznym weszliśmy na Śnieżnik, gdzie dodatkowo wspięliśmy się na 34 m wieżę widokową. Z jej tarasu rozpościera się wyjątkowa panorama. Co widać z tarasu widokowego wieży na Śnieżniku? Dojrzeć można, m.in. Stronie Śląskie, a dalej Jezioro Otmuchowskie, Nyskie wraz z Nysą. Spoglądając na południe zobaczyć można Halę pod Śnieżnikiem ze schroniskiem. Piękne widoki zdecydowanie wynagrodziły nam trud wejścia na Śnieżnik. Na trzeci dzień zaplanowanowaliśmy zwiedzanie Błędnych Skał i wejście na Strzeliniec Wielki. Niestety pogoda przeszkodziła nam nieco w podziwianiu pięknych widoków. Więc będzie trzeba kiedyś jeszcze wrócić w to miejsce, aby móc nacieszyć oczy pięknymi górskimi widokami. W drodze powrotnej udało się nam zobaczyć Kopalnię Złota – jedną z piękniejszych w Polsce w Złotym Stoku. Szkoda było wracać, bo czas spędzony na wycieczce był aktywny i fantastyczny!